Bra att veta inför eventet

Plats

Socialchefsdagarna 2020 kommer att äga rum på Svenska Mässan i Göteborg eller hemma vid din dator.

Datum

Socialchefsdagarna 2020 inleds på onsdag morgon den 30 september och avslutas strax före lunch fredag den 2 oktober. Om vi behöver ställa om till helt webbsänt event hålls konferensen endast onsdag och torsdag. 

Covid-19

Med anledning av coronavirusets spridning bevakar FSS och värdstaden Göteborg händelseutvecklingen noga och följer Folkhälsomyndighetens och andra myndigheters rekommendationer. Läs mer här!

Anmälan

Anmälan till Socialchefsdagarna 2020 öppnar den 26 maj. När du anmäler dig (eller om någon annan person anmäler dig) är det viktigt att ange DELTAGARENS personliga e-postadress och mobilnummer, eftersom vi skickar ut

  • deltagarens bekräftelse på e-post direkt vid anmälan samt ett par veckor innan Socialchefsdagarna öppnar
  • deltagarens biljett samt länk till mobilwebb med alla individuella val på sms några dagar innan Socialchefsdagarna öppnar.

Eventapp

Några dagar före eventet skickar vi en länk till dig på sms som leder till Socialchefsdagarnas mobilwebb (som fungerar som en eventapp). Där hittar du också din konferensbiljett – en och samma biljett gäller för allt.

Notera att det är ditt personliga mobilnummer och mailadress som måste anges i anmälan!

Avbokning och sista anmälningsdag

Anmälan är öppen till och med 18 september. Anmälan blir bindande från 3 september. Fram till dess kan du avboka dig utan kostnad. Efter 2 september kan bokad plats överlåtas till annan person, kontakta i så fall konferens@socialchefsdagarna.se. Vid återbud utan överlåtelse efter 2 september måste vi tyvärr debitera hela konferensavgiften.

OBS! Om vi ställer om till ett helt webbsänt event pga inställt fysiskt möte, justeras din anmälan och deltagaravgiften automatiskt. Du kan alltså precis som vanligt anmäla dig och göra dina personliga val. Vi återkommer med mer information om det skulle bli aktuellt.

Seminarier

Seminarier hålls i fyra olika block under onsdagen och torsdagen. Vilka seminarieval du har gjort ser du i bekräftelsemailet som du får när du anmäler dig, och i eventappen. Ändringar kan göras så länge anmälan är öppen, eller genom konferensreceptionen ända fram till seminariestart, förutsatt att det inte är fullsatt.

Du som väljer alternativet webbsändning från det fysiska eventet kan inte göra personliga seminarieval (sändningen görs från stora scenen där fyra av seminarierna hålls).

I händelse av inställt fysiskt möte blir Socialchefsdagarna ett helt webbsänt event och programmet komprimeras till två dagar – det slutliga urvalet meddelar vi senare, om det blir aktuellt.

Sociala medier

Använd #socialchefsdagarna på sociala medier.

Kvällsarrangemang

Föranmälan krävs för besöket på Universeum och torsdagens festmiddag (onsdagens after work ingår i det gemensamma programmet). Du behöver inga separata biljetter, de laddas på din konferensbiljett.

Resa och logi

Du bokar resa och logi på egen hand. Här på socialchefsdagarna.se kan du hitta resetips och en lista på vilka hotell som är förbokade.

Stanna kvar över helgen?

Läs mer på goteborg.com.

Kontakt

Deltagaranmälan och praktisk information: Susanne Vannerberg, konferensadministratör: konferens@socialchefsdagarna.se, 031-335 51 31.

Monterbokning och övergripande konferensadministration: Staffan Nyqvist, 031-335 53 10.

Programansvarig: Nicholas Singleton, 070-996 84 96.

Marknad & kommunikation, samt övriga frågor (t.ex. webbsändning, fysiskt möte): Kerstin Öhman, 070-55 44 621.


Tack till våra sponsorer och samarbetspartners

Göteborgsregionen är samarbetspartner för programinnehåll och konferensadministration.

Göteborgs stad år årets värdstad.